Social Items

Jadi kami kenalah pergi ke KLIA. Perjalanan lebih kurang 30 minit dan harga teksi yang kami naik RM26.

Terminal Jeti Kuala Perlis Makin Selesa Untuk Penumpang Ke Langkawi Libur

Dari arau amik teksi ke jeti kuala perlis.

Nak pergi ke langkawi dr jeti kuala perlis. Stesen KTM Arau Ke Langkawi. Tapi kali ini kami nak merasa bawa kereta sendiri pula. Jeti yang terletak di negeri Perlis ini ialah yang paling hampir dengan pulau Langkawi.

Hanya 2 minit masa diambil dari Jeti Kuala Perlis utk sampai ke tempat parking dengan hanya berjalan. Tapi waktu balik ni bas ni banyak pulak menyinggah ambik orang. 2 jam 45 minit.

1 jam 15 minit. Sampai di kaunter tiket aku bertanyakan tiket feri pagi ke Pulau Langkawi. Kami letak atau parking kereta kat kuala kedah.

Sampai Jeti Kuala Perlis pun dah 3 lebih. Pergi pada hari Jumaat pagi kami bergerak. Banyak cara boleh kita pergi Koh Lipe melalui Pakbara Thailand Penang dan Langkawi.

Ramai yang fikir untuk ke langkawi menaiki ferry dari jeti. Kami pergi ke Langkawi dengan pakej 3 Hari 2 Malam. 07122017 Cara Pergi Liburan Ke Langkawi.

Ia merupakan pilihan utama pelancong yang ingin bercuti ke pulau lagenda ini. Lupa plak nak bagitahu harga feri. Kemudian naik feri dari Jeti Kuala Perlis turun ke lLangkawi.

Masa perjalanan untuk Pulau Langkawi dari jeti Kuala Kedah mengambil masa lebih kurang 1 jam 40 minit. Jam menunjukkan 730pagi tetapi di Jeti KPerlis telah dibanjiri dengan orang ramai. Di pintu masuk KTM Arau memang ada teksi.

Jeti Kuala Perlis memulakan operasi seawal 7 pagi sehingga 7 malam. Masa dalam tren kami cek lokasi makan malam yang sesuai dan mak ajak pergi ke Kuala Perlis untuk makan malam. Ok kat sini ayu sertakan no telefon bos parking tue utk makluman semua ya.

Maklum la klu duduk statik lama dia x berapa suka klu boleh nak orang dukung bawak berjalan ja. Ada dua syarikat perkhidmatan feri angkut kenderaan untuk ke Langkawi iaitu Langkawi Auto express dan Ro-Ro. Mulanya nak naik ETS jam 415 kat Stesen Arau tapi memang tak sempatla nak kejar sebab masa sampai jeti dah hampir jam 400.

Selalunya cara popular ke langkawi pengunjung gemar menggunakan. Nak ke Pulau Langkawi ada 3 cara. Post_ads_2 Untuk mereka yang mungkin pergi bercuti secara sendirian ke Pulau Langkawi boleh juga ambil perkhidmatan bas ekspress dari bandar utama terus ke jeti Kuala Kedah mahupun Kuala Perlis.

Nati Akak abang kat situ tunjukkan. Boleh rujuk peta dibawah. Bior masuk dalam mimpitahu-tahu da sampai langkawiekekeke.

Tambang sehala kanak-kanak RM 13. Ini pengalaman pertama kami bawa kereta naik feri ke Pulau Langkawi dari jeti Kuala Perlis. Perjalanan feri ke Langkawi.

Tempohnya sekitar 1 jam 15 minit RM18 dewasa RM13 budak. Kuala Kedah Kedah. Saya jalan kaki terus ke Stesen Bas Kuala Perlis.

Sebab banyak review tulis makan malam di Kuala Perlis antara yang best. Jika sewa kereta Myvi di Langkawi pada BUKAN musim puncak peak season. Jika menaiki feri sampai di Jeti Kuah Langkawi seeloknya beli terus tiket untuk balik.

Setiap satu jam kecuali sebelum 10 pagi Setiap. Jeti Kuala Perlis. Mak Bee kata ada diskaun kalau maklom dapat info mengenai tempat parking nie dr Ayu La Bonita.

Cara Bawa Kereta Ke Langkawi 2021 Blog Pakej My. Tambang sehala RM 18. Feri dari Kuala Perlis hanya mengambil masa 55 minit manakala dari Kuala Kedah pula mengambil masa 2 jam.

Dari Stesen KTM Arau boleh ambil teksi Grab pergi ke Jeti Kuala Perlis. Katakan harga sewa Myvi musim ini RM 70 sehari. Untuk motosikal sehari sewanya RM30 dan Kereta Nissan Sentra kami dapat dalam Rm80 sehari.

Jarak dari KL anggaran 500km. 1 jam 45 minit. Apa lagi aku bergegas segera ke kaunter tiket takut tiket feri awal pagi habis hu huu.

Bila korang da sampai jeti Kuala Perlis korang kene naik feri ke Jeti Kuah Langkawi. Cheq pon baru kali ke-2 pergi Langkawi. Aku naik di jeti Kuala Perlis.

Jeti Nak Ke Langkawi - Langkawi Guides - Jeti penumpang kuala perlis 02000 perlis indera kayangan tel. Terus beli tiket dan naik. Kami pun ikutkan sahaja.

Di medan makanan Kuala Perlis ni pun ada pelbagai gerai makanan. Biasanya kami akan naik feri dari Kuala Kedah. Tapi kalau nak bermalam kat Langkawi pun boleh je tinggalkan kereta kat jeti Kuala Perlis tuInsya Allah selamat pastikan parking berbayar dan ada system keselamatanla kanEh tapi hari tu tengok kawan pergi boleh je nak bawa kereta naik feri tapi ada caj lain la dan ada syarat serta prosedurnyakena bawa geran kereta kalau tak silap dan.

Jeti Kuala Perlis. Kuala Perlis Kuala Kedah Penang. Kebetulan memang ada bas nak gerak.

Perjalanan dari Jeti Kuala Perlis ke jeti Kuah di Langkawi cuma mengambil masa lebih-kurang 1 jam 15 minit. Aku merasai pengalaman naik kapalterbang terus ke Langkawi. Ini adalah kali pertama pergi ke Langkawi bawa kereta sendiri naik feri ke sana naik dari jeti Kuala Perlis.

Siap semua urusan tu korang terus pergi ke Jeti Kuala Perlis dekat je dengan stesen bas Kuala Perlis. Jika korang merancang nak pergi ke Langkawi ni dengan kereta sendiri aku cadangkan datang sini sehari awal dan tidur di hotel sekitar sini. Cara nak ke langkawi dari penang.

Adik aku dengan suaminya ambil gerabak kelas pertama manakala kami pula ambil gerabak kelas kedua kami amik trip malam 25hb sampai pagi 26hb di arau. Kalau malas gak nak naik flight aku tak tahu la plak korang bole naik apa lagi. 19082015 Jika berhasrat bercuti ke Pulau Langkawi sememangnya perlu menaiki feri sama ada dari jeti di Kuala Kedah Kuala Perlis atau pun dari Penang.

Tambang Feri untuk kereta bawah 1500 cc RM 312 pergi balik jika bawa kereta sendiri ke Langkawi tidak perlu fikirkan kos parkir kereta di kawasan Jeti Kuala Kedah atau Jeti Kuala Perlis. So datang sehari awal pun tak la boring sebab sekitar Kuala. Masa perjalanan dalam 2 jam berbanding 1jam15min jika dengan feri penumpang.

Dont worry korang tak sempat nak berpeluh hehehe. Feri akan menuju ke jeti Kuah di Langkawi. Dari Kangar ke Kuala Perlis pun tak jauh sekitar 15-20 minit je naik Grab.

Sampai jeti kat langkawi tu kami pergi ke kaunter Tiara Holiday SB. Korang nampak susur tempat orang jalan kaki ataupun kalau korang malas sangat nak cari susur tu korang tanya je orang dekat sana macamna nak ke Jeti. Perjalanan dengan feri ke Jeti Kuah dari Jeti Kuala Perlis kira-kira 1 jam 15 minitkalau dari Jeti kuala Kedah bole menjangkau kira-kira hampir 2 jam Sampai di Langkawi k mid menyewa 2 buah motosikal dan 1 buah kereta.

Dari jeti naik feri ke langkawi. Ini untuk mengelakkan tiket feri untuk balik ke Kuala PerlisKuala. Trip dari Pulau Langkawi ke Pulau Payar -Jenis Trip Snorkeling.

Kami pergi ke langkawi dengan keretapi dr kl sentral ke arau. Dari jeti Kuala Kedah 30 min atau. Memang biasanya pergi ke Langkawi naik Jeti Kuala Perlis tapi kali ini agak berbeza.

Kami pilih Auto express. Tapi bukan dari Melaka sebab flight dari Lapangan Terbang Batu Berendam hanya membuka operasi ke Langkawi pda bulan Mac. Harga tiket feri dan jadual feri seperti di bawah.

Ramai yang suka naik dari Kuala Perlis. Kemudian naik feri dari Jeti Kuala Perlis turun ke lLangkawi. 440km-Perjalanan feri ke Langkawi.

Stesen KTM Arau Ke Langkawi. Kami memilih Terminal Feri Kuala Perlis sebab jarak masa menaiki feri ke Langkawi Lebih cepat takut Asim x selesa.

Kali Pertama Ke Langkawi Baca Ini Dahulu

Nak Pergi Ke Langkawi Dr Jeti Kuala Perlis

Terminal Jeti Kuala Perlis Makin Selesa Untuk Penumpang Ke Langkawi Libur

Dari arau amik teksi ke jeti kuala perlis.